Concept klachtbrief
(Naam werkgever van de beklaagde)
(De verantwoordelijke persoon bij de werkgever van de beklaagde)
(Straat)
(Postcode en plaats)
Per (aangetekende) post en/of per e-mail verzonden
Datum: …
Betreft: klacht ongewenst gedrag
Geachte (naam verantwoordelijke),
Er heeft zich een situatie voorgedaan waarover ik een klacht wil indienen.
A. Korte omschrijving van mijn klacht over ongewenst gedrag
De reden dat ik een klacht indien is dat … (korte omschrijving van de klacht)
De klacht richt zich tegen: … (indien u er over beschikt dan graag naast de naam ook een emailadres en/of telefoonnummer van de veroorzaker).
B. Omschrijving van de werksituatie
In de volgende werksituatie heb ik met de veroorzaker(s) te maken:
Hier kunt u een omschrijving opnemen van bijvoorbeeld uw functie en de functie van de veroorzaker. U kunt ook uitleggen voor welke afdeling u en de veroorzaker werkt en in hoeverre u in het werk met elkaar te maken heeft.
C. De toelichting op mijn klacht
Ik zal een schets geven van de omstandigheden die mij aanleiding geven om de klacht in te dienen. Ik zal hieronder zo veel als mogelijk de feiten weergeven en de gebeurtenissen in tijd beschrijven.
Laat ik beginnen met …
Graag zo compleet en concreet mogelijk de relevante feiten schetsen. Geef duidelijk aan wanneer wat heeft plaatsgevonden en benoem zo helder mogelijk wat er is gezegd, geschreven of er is gebeurd. U kunt desgewenst verwijzen naar eventuele getuigen of bewijsstukken.
D. Verzoek tot behandeling van de klacht
Ik wens dat de klacht zorgvuldig behandeld gaat worden door een klachtencommissie. Met een zorgvuldige behandeling bedoel ik een onderzoek dat voldoet aan alle waarborgen, namelijk onafhankelijk en deskundig, transparant en gelijke kansen voor mij en de veroorzaker, met een focus op waarheidsvinding en het voortvarend oppakken van de klacht. Deze waarborgen gelden bij de klachtencommissie ongewenst gedrag van KCOG. Zie de website kcog.nl met nadere informatie over ongewenst gedrag en de behandeling van klachten.
Graag zie ik een ontvangstbevestiging van de klacht tegemoet en word ik geïnformeerd over de procedure.
Met vriendelijke groet,
… (uw naam)
Tip: U kunt naast de brief een bijlage meesturen met uw persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer en email) met daarbij de vermelding om deze gegevens niet aan de veroorzaker te geven.